kolmapäev, 10. veebruar 2010

Head aega, Estrif!


Sel nädalal oli Eesti kaitsejõudude ajaloo jaoks üsna oluline sündmus siin Kosovos. Nimelt lõppes KFOR-i (Kosovo Force)koosseisus teeninud Eesti luurerühma Estrif missioon, mis kestis rohkem kui kümme aastat. Minu siinoleku ajal oli kokku neli Estrifi rühma ja nende kõigiga tekkis hea kontakt. Koos sai nii jaanipäevi kui vabariigi aastapäeva tähistada, samuti oli tore käia pühapäeviti Mitrovicas brunchi nautimas.
Laagris lipu langetamiseks tuli kohale ka kõrgetasemeline delgatsioon Eestist. Lisaks sõjaväelastele külastasid nad ka minu tööpaika EULEX-it. Pildil, mille mu kolleeg Enisa üles võttis, olen koos kaitseminister Jaak Aaviksooga meie peakorterisse sisenemas.

Dekaadi vältel on olukord siin nii palju paranenud, et sõjalisi jõude võib jõudsalt vähendada ja seda ka NATO usinalt teeb. Lisaks meediale üritatkse kõrgelt usaldatud KFOR-i ümberstruktureerimisest teada anda ka suurte postritega. Täna Pristinas jäädvustatud plakat üritab selgitada, et väiksem jõud võib olla efektiivsem.

4 kommentaari:

Aari ütles ...

Tundub, et oli ilus päev - asjaosalistel igatahes rõõmsad näod.

Eks nüüd kui poisid läinud pead siis Sina Kosovos Eesti lippu kõrgel hoidma:)

Kadri Simson ütles ...

Küll sa tundud selle pildi peal pisikene:)

Unknown ütles ...

Aari, see oli kena visiit.
Kadri, Suur Eesti ja Väike Kosovo :)

Tanel ütles ...

Ütlemata lahe pilt on sinust ja Aaviksoost. Mul ka hea meel, et EULEX rohkem tähelepanu ikka saab :) Seda enam jah, et sul kui kontingendiülemal nüüd kaalukam roll õlul.